برای اخذ نمایندگی از کالا از ما با شماره موبایل 09122030432 تماس بگیرید. 0937-3333681 - 0937-3333682 021-66707615
ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

آیفون ۱۲ اپل در مقابل سامسونگ گلکسی S21

Soheil
21 آگوست 2022
دقیقه زمان برای مطالعه

زمان مطالعه مطلب ۷ دقیقه

سامسونگ گلکسی S21 ، S21+و S21 Ultra یکی از چشمگیرترین تلفن های هوشمند موجود در بازار هستند. در اینجا نحوه مقایسه آنها با سری iPhone 12 وجود دارد .سامسونگ جدیدترین گوشی های گلکسی خود ، سری S21 را امروز ، تنها چند ماه پس از معرفی اپل پرچمداران آیفون ۱۲ خود ، معرفی کرد. این بدان معناست که زمان آن رسیده است که دو گوشی هوشمند پرفروش در ایالات متحده با یکدیگر روبرو شوند.

در حال حاضر ، سامسونگ مدل های جدید Galaxy S21 خود (۷۹۹٫۹۹ دلار) ، Galaxy S21+ (999.99 دلار) و Galaxy S21 Ultra (1.199.99 دلار) را به پایان رسانده است ، هرچند ممکن است Galaxy S21 FE در اواخر امسال در کارت ها باشد. این یک ترکیب دلچسب است که با مدل های آیفون ۱۲ اپل به خوبی مقایسه می شود ، اما فاقد گزینه ای در اندازه پینت مانند آیفون ۱۲ مینی است .آیفون ۱۲ اپل در مقابل سامسونگ گلکسی S21

در چند ماه گذشته ما زمان زیادی برای قرار دادن هر چهار مدل iPhone 12 داشتیم ، اما ما فقط Galaxy S21 و S21 Ultra را دریافت کردیم ، بنابراین بسیاری از مقایسه های ما بر اساس مشخصات است. هنگامی که فرصتی برای بازی با S21s پیدا کردیم ، این مقاله را به روز می کنیم و راهنمای تعمیر آیفون را نیز قرار می دهیم.

 

طراحی و دوام

سری گلکسی S21 سامسونگ برای سال ۲۰۲۱ به طور کامل تعمیر شد. پرچمداران جدید در طیف وسیعی از رنگ ها با رنگ مات جدید عرضه می شوند و دارای ماژول دوربین کاملاً بازطراحی شده ای هستند که با فریم آن ادغام شده و مطابقت دارد. S21 هنوز از همان حس طراحی سامسونگ برخوردار است که ما آن را می شناسیم و دوست داریم ، اما کمی بازیگوش تر از S20 ها به نظر می رسد.

مجموعه سامسونگ گلکسی S21 دارای طراحی بازیگوش و در رنگ های مختلف است.) (سامسونگ)

پرچمداران اپل دارای طرح ساندویچ شیشه ای هستند و همچنین در رنگ های مختلف موجود هستند. Pro و Pro Max دارای روکش شیشه ای مات هستند ، در حالی که iPhone 12 و ۱۲ mini دارای پشتی براق هستند. لبه های گرد و شیشه های خمیده موجود در آیفون ۱۱ از بین رفته است. این مدل با طراحی مفیدتری جایگزین شده است که سری آیفون ۴ را به یاد می آورد.

سامسونگ گلکسی S21 و آیفون ۱۲ دارای استاندارد IP68 هستند ، به این معنی که می توانند ۴٫۹ فوت آب را به مدت نیم ساعت تحمل کنند. فراتر از آن ، در مورد دوام چند تفاوت وجود دارد. S21 ها همگی دارای فریم آلومینیومی و صفحه نمایش گوریلا گلس هستند. S21+ و S21 Ultra نیز دارای شیشه گوریلا گلس هستند ، در حالی که S21 از پلاستیک ساخته شده است. همه مدل های آیفون ۱۲ از شیشه محافظ سرامیکی برای نمایشگرها و بدنه استفاده می کنند. ظاهراً دوام بیشتری نسبت به سایر گزینه های شیشه تقویت شده دارد (اگرچه آیفون ۱۲ ما در عرض چند روز صفحه نمایش خش داشت). مدل های آیفون ۱۲ دارای قاب آلومینیومی هستند در حالی که مدل های Pro دارای قاب ضد زنگ هستند.

 

(آیفون ۱۲ پرو دارای طراحی پیچیده ای است.) (اپل)

این تماس سختی است ، اما ما می گوییم این دور یک تساوی است. مطمئناً آیفون ۱۲ در اندازه های بیشتری عرضه می شود و مدل های Pro دارای قاب های ضد زنگ هستند ، اما هیچ یک از ویژگی ها برای برتری واضح نسبت به S21 ها کافی نیست. گوشی های سامسونگ و اپل امسال طرح های بسیار متفاوتی دارند ، بنابراین یکی را که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید.

 

سخت افزار

سال هاست که آیفون ها در قدرت پردازشی حرف اول را می زنند ، اما به نظر می رسد Galaxy S21 سامسونگ ممکن است یک رقیب شایسته باشد. اگر در ایالات متحده یا کانادا هستید ، Galaxy 21 با چیپست Qualcomm Snapdragon 888 عرضه می شود. آیفون ۱۲ دارای تراشه سفارشی A14 Bionic اپل است.

روی کاغذ ، چیپست هشت هسته ای Galaxy S21 وقتی در کنار پردازنده شش هسته ای A14 Bionic قرار بگیرد ، برنده واضح به نظر می رسد. گفته می شود ، آیفون ها تمایل دارند از قدرت پردازشی خود به طور موثرتری استفاده کنند. چندین تست بنچ مارک درز کرده است که این دو پردازنده را مقایسه می کند ، اما ساخت معیارها آسان است – و به هر حال ، نتایج عملکرد تقریباً یکسانی را نشان می دهد.

تا زمانی که فرصتی نداشته باشیم که Samsung Galaxy S21 را در آزمایشات آزمایشگاهی خود قرار دهیم و آن را با iPhone 12 در همان محیط مقایسه کنیم ، نمی توان این دور را فراخوانی کرد.

 

 

 

نمایش دادن

گوشی های هوشمند سری Galaxy S سامسونگ مدتهاست که دارای زیباترین نمایشگرهای AMOLED هستند و S21 نیز از این قاعده مستثنی نیست. با این حال ، کل مجموعه iPhone اکنون از نمایشگرهای OLED نیز برخوردار است و این دسته را در جدال نزدیک قرار می دهد.

S21 و S21+ هر دو دارای صفحه نمایش AMOLED با نرخ تازه سازی تطبیقی ​​۱۲۰Hz هستند که بسته به نحوه استفاده از تلفن از ۴۸Hz به ۱۲۰Hz تغییر می کند. S21 دارای صفحه نمایش ۶٫۲ اینچی و ساعت S21+ با اندازه ۶٫۷ اینچ است. رزولوشن هر دو ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است.

سامسونگ گلکسی S21 دارای صفحه نمایش AMOLED زنده با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز است.) (سامسونگ)

سامسونگ گلکسی S21 اولترا دارای صفحه نمایش ۶٫۸ اینچی عریض با رزولوشن ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است. مانند خواهر و برادرهای کوچکتر خود ، دارای نرخ تازه سازی تطبیقی ​​۱۲۰ هرتز است. بسته به کار مورد نظر ، این صفحه نمایش می تواند تا ۱۰ هرتز کاهش یابد.

 

چهار آیفون ۱۲ از سه صفحه نمایش مختلف استفاده می کنند. آیفون ۱۲ مینی دارای صفحه نمایش ۵٫۴ اینچی با رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است. هر دو آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو از صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی با وضوح ۲۵۳۲ در ۱۱۷۰ پیکسل استفاده می کنند.

در بالای خط ، آیفون ۱۲ پرو مکس دارای صفحه نمایش ۶٫۷ اینچی با وضوح ۲٫۷۷۸ در ۱٫۲۸۴ پیکسل است. هیچ یک از مدل های آیفون ۱۲ دارای نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز نیستند ، اما نسبت به S21 ها روشن تر هستند – هنگام تماشای محتوای HDR قابل توجه است.

سامسونگ رقیب های خود را دور می زند. اکثر مدل های آیفون ۱۲ وضوح صفحه نمایش بالاتری دارند و همه آنها روشن تر هستند ، اما نرخ تازه سازی سازگار گوشی های سامسونگ یک ویژگی دیدنی برای بازی یا حتی پیمایش در فیدهای رسانه های اجتماعی است.

 

دوربین ها

هم سامسونگ و هم اپل از برخی از بهترین دوربین های تلفن هوشمند موجود در بازار استفاده می کنند ، اما تفاوت های قابل توجهی بین مارک ها و حتی بین مدل های جداگانه وجود دارد. در اینجا خلاصه است.

هر دو گوشی سامسونگ گلکسی S21 و S21+ دارای یک دوربین پشتی سه گانه هستند. لنزهای تله اصلی با رزولوشن ۶۴ مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.8 ، فوکوس خودکار تشخیص دو فاز (AF) ، زوم هیبریدی اپتیکال ۳X و تثبیت کننده نوری تصویر (OIS) به نمایش در می آیند.

همچنین یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید عریض با دریچه دیافراگم f/1.8 ، دو پیکسل AF و OIS وجود دارد. یک لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 پشته را گرد می کند. در قسمت جلویی شما یک لنز ۱۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و AF دوگانه وجود دارد.

(Samsung Galaxy S21 Plus دارای یک دوربین سه گانه است.) (سامسونگ)

در Galaxy S21 Ultra ، یک پشته دوربین چهارگانه خواهید یافت. سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی دارای دیافراگم f/1.8 ، AF تشخیص فاز و OIS است. این برنامه برای عکس های فوق العاده واضح ۱۲ مگاپیکسلی از nona-binning پشتیبانی می کند. همچنین دو لنز تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 و f/4.9 وجود دارد که با سنسور AF لیزری هماهنگ شده و ویژگی زوم فضایی ۱۰۰X سامسونگ را ایجاد می کند.

هر دو لنز تله فوتو دارای دو پیکسل AF و OIS هستند. یک لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 و دو پیکسل AF ، پشته را پر می کند. دوربین جلو ۴۰ مگاپیکسل دارای دیافراگم f/2.2 با AF تشخیص فاز است.

در مورد آیفون ۱۲ همه چیز کمی ساده تر است. هر چهار گوشی دارای لنزهای ۱۲ مگاپیکسلی واید با دیافراگم f/1.6 و لنزهای فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.4 هستند. لنزها از زوم اپتیکال ۲ برابر و زوم دیجیتال ۵ برابر پشتیبانی می کنند. در جلو یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 به همراه سنسور عمق واقعی اپل برای Face ID پیدا خواهید کرد.

آیفون ۱۲ دارای دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی است.) (اپل)

مدل های پرو دارای یک لنز تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی و یک اسکنر LiDAR هستند. لنز تله فوتو آیفون ۱۲ پرو دارای دریچه دیافراگم f/2.0 است که از بزرگنمایی اپتیکال ۲ برابر در داخل و خارج به همراه زوم ۱۰ برابر دیجیتال پشتیبانی می کند. آیفون ۱۲ پرو مکس همچنین دارای سنسور ۱۲ مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2 است که از بزرگنمایی اپتیکال ۲٫۵ برابر ، بزرگنمایی اپتیکال ۲ برابر و زوم دیجیتال ۱۲ برابر پشتیبانی می کند. هر دو از فرمت ProRAW اپل برای ویرایش عکس پشتیبانی می کنند.

مشخصات بین ترکیبات سامسونگ گلکسی S21 و آیفون ۱۲ در سال جاری بسیار متفاوت است ، و تا زمانی که فرصتی برای آزمایش سری گلکسی S21 نداشته باشیم ، نمی توان این دسته را نام برد. ما معتقدیم از عملکرد دوربین این گوشی ها ناامید نخواهید شد ، اما احتمالاً هر کدام در کارهای مختلف برتری خواهند داشت.

 

پشتیبانی از ۵G

سامسونگ بازی خود را برای سال ۲۰۲۱ افزایش داده است و اکنون زیر مجموعه ۶GHz و mmWave 5G را در کل مجموعه Galaxy S21 خود ارائه می دهد. در ایالات متحده ، این تلفن با هر مخابراتی کار می کند ، از DSS پشتیبانی می کند و از باند C پشتیبانی می کند.

اولین تلاش اپل در ۵G به همان اندازه چشمگیر است. این برنامه دسترسی جهانی ۵G را با پشتیبانی از باند C و DSS ارائه می دهد.هم سامسونگ و هم اپل از باند گسترده ۵G و همچنین LTE با تجمع چند حامل پشتیبانی می کنند. این دور یک تساوی است.

 

ویژگی های ویژه

ما قبلاً در مورد بسیاری از ویژگی های ویژه موجود در خطوط گلکسی S21 و iPhone 12 بحث کرده ایم ، اما دو ویژگی دیگر وجود دارد که آنها را از رقبا متمایز می کند.

برای علاقه مندان به اندروید ، S21 Ultra از S Pen محبوب سامسونگ پشتیبانی می کند. این دستگاه با هر دو نسخه قدیمی S Pen که در مدلهای قبلی Note وجود داشت و همچنین S Pen جدید Wacom که مخصوص Galaxy S21 Ultra ساخته شده است ، کار می کند. با این حال ، آن یک قلم منفعل است ، بنابراین میانبرهای سرگرم کننده بلوتوث موجود در مجموعه Note کار نمی کند.

(Samsung Galaxy S21 Ultra شامل پشتیبانی از قلم S است.) (سامسونگ)

اطمینان MagSafe است در دسترس در کل آیفون ۱۲ صف. MagSafe از یک سری آهنرباهای قوی برای شارژ بی سیم گوشی شما و اتصال لوازم جانبی مختلف استفاده می کند. اپل و دیگر تولیدکنندگان شخص ثالث ده ها لوازم جانبی MagSafe را ارائه می دهند و ما انتظار داریم که اپل روش های جدید و ابتکاری را برای استفاده از این ویژگی در آینده معرفی کند.

کدام گوشی بهتر است ایفون ۱۲ یا اس ۲۱ پلاس

تا زمانی که کل سری Samsung Galaxy S21 را در دست نگیریم ، نمی توان گفت. آیفون ۱۲ مینی اپل (۶۹۹ دلار) ارزش بسیار بالایی دارد ، اما Samsung Galaxy S21 Ultra برخی ویژگی های چشمگیر را ارائه می دهد – از جمله زوم ۱۰۰x Space ، نرخ تازه سازی تطبیقی ​​۱۲۰Hz و پشتیبانی از S Pen – که آن را بسیار متنوع می کند. پیش خرید پرچمداران سامسونگ گلکسی S21 از ۱۴ ژانویه ساعت ۱۱ صبح به وقت ET آغاز می شود و در هفته های آینده منتظر بررسی های ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ساخت استیکر های تلگرام !

برای ساخت استیکر تلگرام کار ساده ای در پیش داریم اما اینکار کمی زمانبر بوده و به حوصله
مهدی ثمری
23 آگوست 2022

سوالات متداول جاروبرقی هوشمند Mi Smart Robot شیائومی

گر به تازگی جاروبرقی شیومی می اسمارت (Xiaomi Mi Smart Robot Vacuum Cleaner) را خریداری کرده‌اید یا قصد
Soheil
09 آگوست 2022

لمس تکنولوژی با Mi band 7 pro

دستبند‌های هوشمند از جمله محصولاتی هستند که همیشه مورد استقبال کاربران قرار
مهدی ثمری
20 نوامبر 2022
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • SKU
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • Availability
  • Add to cart
  • توضیح
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
مقایسه